Does your mother know?


Igår spenderade vi dagen i gamla lägenheten och städade, Barbro kom
dit och hjälpte oss ett par timmar. Tack!
Att flyttstäda är nog det tråkigaste som finns, nästa gång jag flyttar
ska jag fanimej betala någon som städar åt mig.

Humöret var inte på topp igår, hela dagen var jag måttligt förbannad
över hur köket och badrummet ser ut och jag kände att det skulle
kunna flyga ett par grodor ur min mun när jag mötte den gamla
hyresgästen. Så kommer hon, en jätte trevlig kvinna i 30-års åldern
och bad jätte mycket om ursäkt och allt sånt.
Pratar med henne en stund medans hon städer, så reser hon sig upp
och säger "duger detta?". Jag kände mig som Hitler.
Att stå bakom ryggen på någon och "godkänna" jobbet kändes fel,
jag tyckte att det var nedvärderande så jag grejade med lite annat istället.
Det kanske jag inte skulla ha gjort för hon har missat massor, igen.
Jag kan inte med att ringa till A-L och säga att det är dåligt gjort, för jag
hade chansen att inspektera hennes städning men jag litade ju på att
hon skulle sköta det snyggt denna gången, tji fick jag.
Vi får väl städa själva, det blir nog bäst så.

Först får vi ta tag i den gamla lägenheten som ska vara i toppskick
imorgon då den nya tjejen flyttar in.
Nu har jag inte tid att sitta här mer, måste slänga på mig kläder och
bege mig bort mot lägenheten och sätta igång.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0